201705.08

Gode tips til hjemmetræning

Dette indlæg er et betalt indlæg - det indeholder betalte links.

For mange er det noget af det mest naturlige at trække i træningstøjet eller pakke sportstasken og smutte i det lokale fitnesscenter, mens det for andre er forbundet med lidt mere besvær. For mens det for nogen er dovenskaben der holder en væk, er det mere logistiske årsager for andre. Det kan være der er børn og andre familiemedlemmer, der skal tages særligt hensyn til eller det kan være arbejdstider og åbningstider i centre, der gør det vanskeligt.

Grundene kan være mange, men det behøver ikke være en undskyldning for ikke at få trænet. Der er nemlig mange muligheder i hjemmet, også selvom man måske ikke lige har et helt rum, som man kan indrette med træningsbænke, håndvægte, løbebånd og lignede. Rent faktisk er det meget nemt at komme i gang, og man kan behøver ikke investere alverden for at holde sin krop ved lige, hvis man lige kombinere med et par løbeture og en cykeltur i ny og næ.

Gode redskaber til hjemmebrug. 

Det absolut letteste og billigste at investere i, er en træningselastik, strength bands, exertubes, exercise bands eller hvad man nu vil kalde dem. Elastikker lyder måske ikke af meget, men de er gode at benytte til stort set alle muskelgrupper. Elastikken kan gemmes væk i en skuffe og fylder intet. Især også god til genoptræning og lignende, men kan bruges til alt fra at træne lår til skulder og biceps, bare søg efter strength band exercise på google eller youtube.

Et andet godt redskab til dig, der gerne vil tage det et niveau højere er en pull up stang. Men den kan du træne eksempelvis arme, bryst, ryg og skuldre, og det er svært at finde maskiner, der kan give dig en bedre træning end denne. Den fylder ikke alverden, og selv uden at blive hængt op, er der mange muligheder.

Kom ud og bevæg dig.

En anden ting der er godt for sundheden, motionen og psyken er at komme uden for og bevæge dig. Løb en tur, snup cyklen og ta 20 km rundt i området. Det er bedre end hvilket som helst løbebånd eller crosstrainer. Du får frisk luft, naturen forandre sig og du får meget mere energi. Tag noget god musik i ørene (altid en god ide at benytte trådløse bluetooth hovedtelefoner så ledningen ikke generer dig) og kom ud i naturen.

Vi siger ikke, at du skal afmelde dit medlemsskab i Fitnessworld eller lignende, blot at du kan få mere eller mindre det samme hjemme ved dig selv med få midler.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *